keskiviikko 17. elokuuta 2016

38+6 neuvola

Taas tuli käytyä neuvolassa. Sielä oli oman th:n sijainen koska se oma on nyt 2 viikon kesälomalla. Pissassa oli TAAS leukkarit kolmella plussalla ja sanoin et niimpä ne on ollut melkeen koko raskauden johtuu valkovuodosta ja hiivatulehduskierteestä :/

No samaan aihepiiriin sopien sitten kysyin et olisko heil mitään sellasta testiä millä vois kattoa onko tiputellut pitkin aikaa lapsivettä kun koko ajan pöksyt märkänä eikä siteeseen tai mustiin alushousuihinkaan oo jäänyt mitään jälkiä valkovuodosta. No hänellä oli sit sellanen prom? tms. testi jolla pystyttiin tutkia onko lapsivettä. Sitä ennen mitattiin verenpaine joka oli kuulemma tosi hyvä, 117/65. Sitten paino, joka ei vieläkään mennyt yli 90 kilon, jeee vähän biletin siinä kohti ;-) Ihan 300grammasta jäi vaille mutta se kuule riitti, niin kauan kun se uus kymppiluku ei mun vaa'assani näy niin voin viel bilettää! :-D

Sitten mun pitikin jo mennä pötkölleen ja mitattiin SF mitta joka oli hänen mittauksella 33. Kun oma th taas on mitannut sen jo kahteen otteeseen 31, että oliko tuo heitto vaan mittaajan muutoksesta vai kuinka, vauva on kuitenkin varmaan alempana kun on tähän asti ollut, siltä se on ainakin tuntunut. Mua myös ärsytti se lausahdus kun tää kokeili vauvan päätä alavatsalta painellen "hienosti liikkuu sielä vauvan pää" kun eikö sen juuri olisi parempi olla jo kiinni ja paikallaan sielä? :D En mä tiiä. No kumminkin. Kuulostaa se kivemmalta et tuo sf-mittakin on keskikäyrällä kun että se on alakäyrällä..

Samalla sitten kuunneltiin sydänäänet, hän ei meinannut löytää niitä ollenkaan ja vauva riehu masussa niin et koko masu eli ihan omaa elämäänsä :D Lopulta kuitenkin sykkeet löytyi ja ne heittelehti siinä 140 paikkeilla. Kaikki tuntui olevan kuulemma erinomaisen hyvin masussa.

Samalla siinä pedillä maatessa sitten otettiin strepto-B(?) testi, koska sitä ei oltu vielä aiemmin tehty mulle, kuulemma se pitäisi tehdä 35-37 viikolla ja hän halusi kuitenkin ottaa sen vielä niin tietää tarviiko tiputtaa antibioottia synnytyksen yhteydessä vai ei. Sitten vielä se lapsivesitesti. Ai saatana mä melkein itkua väänsin siinä pöydällä. Siis pitkällä topsitikulla kun sörkki tuonne mun sisälleni niin se tuntui ihan kun mun tuota sisältä olis raastettu puukoilla ja tökitty sukkapuikoilla ja raadeltu menemään ja lopulta uitettu jossakin chilissä, siis aivan helvetillistä.

Samanlainen tilannehan kävi 33 viikolla kun sillonkin tehtiin lapsivesitesti mulle. se tikku kun laitettiin mun sisälleni niin mä varmaan hyppäsin metrin siinä sängyllä ja puristin kaikella voimalla sängyn reunoista ja tää hooitsu pahotteli tökkäisyään ja mä olin sen jälkeen rampa jonkun kolme päivää, en pystynyt pissata kuin kahvassa/lavuaarissa "roikkuen" kiroten ja melki itkien kun tuonne jonnekkin kohdun suulle oletan? teki niin pahaa. Nyt sama homma mutta sillä erotuksella ettei vain kohdunsuulle satu vaan ihan koko saatanan toosaan sattuu :(

Anteeksi kiroiluni. Lapsivesitesti oli negatiivinen. Th viel näytti sitä petiä ku siinä oli hirvee märkä läntti mun jäljiltä, että oli varma että se olisi lapsivettä ollut meinaan se mitä musta valui oli aivan täysin kirkasta suorastaan vettä ei mitään niinkuin valkovuoto yleensä. Mä meinasin itkemään alkaa oikeesti kun sieltä neuvolasta pääsin kun taas pissatti ja piti mennä vessaan. Sen jälkeen oon taas pelännyt vessassa käyntiä eikä yhtään auta kun janottaa koko ajan niin kamalasti ja sitten kun nousee istumasta tai makaamasta seisaalleen iskee samantien tosi kova pissahädän tunne, monesti kuitenkaan ei ole niin kova hätä kun alkuun tuntui.

No sitten varmaan toisella tai kolmannella pissäkäynnillä huomasin pyyhkiessäni paperin olevan täysin vaaleanpunainen. Ja kuin olisi ollut vaaleanpunaista pissaa, ei valkkarista taas jälkeäkään, seuraavalla kerralla se oli kirkkaamman punaista, selkeästi verta enemmän mutta niin vähän sitä tuli vain pyyhkiessä, laitoin kuitenkin siteen ja siihen on tipotellut todella vähäisiä määriä mutta kuitenkin samanlaista punaisen hailakkaa, ja samaa tulee myös pyyhkiessä. Tosi vähän mutta tulee kuitenkin.

Googlettelin asiaa sitten ja kysyin siskoltanikin ja ilmeisen normaalia kun loppuraskaudessa limakalvot on niin herkät plus mun hiivatulehdusjuttu on varmaan viel lisää herkistänyt limakalvoja sisältä.

Tänään muuten olo on ollut aika kurja. Jotenkin alakuloinen, päätä särkenyt sun muuta. Onneksi päätin lähteä koiran kanssa lenkille ja varmaan 3 kilometrin lenkki pyöräytettiin ja se hetkeksi piristi. Nyt taas päänsärky vaivaa.. Ja olenkin jo tästä menossa nukkumaan. Nykyään poikkeuksetta olen sängyssä jo kahdeksalta illalla. Väsyn iltaisin tosi aikaisin koska yöt menee heräillessä kymmeniä kertoja millon minkäkin vaivan takia, levottomat jalat, närästys, pissahätä, Huiman heräilyt, koirien mekkalointi tai millon mikäkin..

Huomenna kerron tens laitteesta jonka vuokrasin ja llisään 39+0 masukuvan :)

1 kommentti:

  1. Voi olla limatulppaakin :) Mulla tuo lapsivestitesti ei tuntunut juur miltään, mutta varmaan vaikuttanut sekin, että vauvan pää ei ole painanut mihinkään kun perätilassa oli. :D

    VastaaPoista