torstai 5. joulukuuta 2013

Kontrolliultra rv16

Tänään 16+1. Eilen olin isommassa cityssä käymässä ja aamusta oli kontrolliultra. Ensin kävin kätilön huoneessa se kyseli mun vointia ym, mittas verenpaineen ja mitäs muuta. Sen jälkeen hetken odottelin ennenkun pääsin lääkärille sinne ultraukseen.

Järkytyksekseni lääkärinä toimi mies. Höh. Ei siinä muuta se sanoi et ota pöksyt pois jne ja mä sitten otin ja kävin istumaan siihen penkille/sängylle. No sitten tää lääkäri ilmoittaa et kone meni jumiin ja joku 4 minuuttia kesti ainakin et koko järjestelmä sammui ja käynnistyi uudelleen. Heti käynnistymisen jälkeenkään kone ei meinannut suostua yhteistyöhön ja siinä mä olin ilman housuja ja ihan kauhusta kankeena. Mä en vaan ollut valmistautunut mieslääkäriin...

No sit viimein päästiin aloittamaan, se teki gynetutkimuksen ja totes et paikat kunnossa ei näy mitää verta tai muuta ja se olikin tiedossa kun vuotoja ei oo tullut enää pariin viikkoon vai miten, en osaa just nyt laskea niin tarkasti mutta saanu olla ihan rauhakseen niiden puolesta. Myös kivut on kadonneet. No sitten se kattoi vähän sillä sisäultralla mut vaihtoi melki heti siihen ultralaitteeseen millä ultrataan masun päältä. Se vasta kiusallista olikin kun ei ollut vieläkään housuja jalassa. Sori jonkun mielestä tää voi olla jotenkin hauskaa, mut mä en vaan yhtään ollut kotonani siinä tilanteessa :-D..

No pian kaikki huolet unohtui kun päästiin itse asiaan. Siellä mä näin vauvan liikuskelevan innokkaana ja vähän se siinä teki pikasen mittauksen, katsoi missä istukka on ja sit lopulta mun pyynnöstä katsoi sitä sukupuolta. Lääkärimies oikein zoomas vaavin jalkoväliin ja mä oon aika varma että se on poika, kumpi meille tulee. Mä en oo mikään salailija luonne ja mä todella ootin tuota tietoo joten ajattelin teillekkin jakaa :D Viikkoja on tietysti vasta 16 ja näin, mutta ei siitä mielestäni voinut erehtyä... :-D

Mutta rakenneultrassa 7.1. asia sitten paremmin varmistetaan kun tutkiskellaan perusteellisemmin. Tuon kontrolliultran aihe oli kuitenkin katsoa et kohdussa kaikki hyvin, missä istukka ja ettei näy hematoomia taikka muuta. Lapsivettä normaalisti kuulemma ja kaikki muutkin mitä se tutki ja katsoi ja saneli koneellensa kuulosti hyvältä. Ei tarvetta enää kontrolleille, kaikki hyvin. Jeee :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti