sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Pelottaa..Jännittää..

Hirvee fiilis. Yhtäkkiä alkanut pelottaa mm. vähän kaikki. Mun pitää kaiken aikaa touhottaa menemään, etten pysähdy ajattelemaan liiaksi kaikkea. Pelkojen aiheita:

  • Onko kaikki nyt hyvin? 
  • Meneekö kaikki hyvin loppuun saakka?
  • Kuinka iso poika täytyy synnyttää?
  • Miten sujuu synnytys ylipäätään?
  • Selviänkö? Selvitäänkö? 
Tuntuu että murehdin ihan vähän väliä kaikkea. Poika liikkuu vilkkaasti mahassa mutta on alkanut tulla sellainen kamala pelkopaniikki olo, että sujuuko kaikki hyvin loppuun saakka vai mitä ? Mun elämässä mun pääni päällä on aina kulkenut musta pilvi ja mua on seurannut joku karma joka pilaa aina kaiken. Kaikki menee aina ihan väärin ja just niinkun ei pitäis. Mikään ei ikinä pääty hyvin. Mä oon ihan hirveässä sisäisessä paniikissa. Alan olemaan niin lähellä, mutta silti matkaa on vielä ihan hirveän pitkälti jäljellä... 

Huomenna ajelen Tampereelle äidilleni. Olen nyt sairaslomalla vielä ainakin viikon ja ajattelin että on hyvä sauma nyt käydä katsomassa perhettä tässä välissä. Toivottavasti reissussa ajatukset siirtyisivät ikävistä jutuista johonkin mukavempiin ja osaisin vähän rentoutua. 

1 kommentti:

  1. Vauvalla on varmasti kaikki hyvin, kun vain pysyt itse rauhallisena, positiivisena ja muistat rentoutua ja levähtää välillä. Koita pitää mielessä, että turha murehtiminen ei vie asiaa eteen päin vaikka jotakin olisi. Todennäköisesti murehdit aivan turhaa ja se vain pahentaa oloasi. Ymmärrän kuitenkin hyvin sinua, mulla oli sama tilanne kolme viikkoa sitten. Pakotin vain kääntämään kaikki asiat positiiviseksi ja olemaan rauhallinen, nyt en osaa edes enää pelätä mitään, sehän on ihan turhaa.

    Kaikki nuo tunteesi vain kertovat siitä, että sinulla on herännyt suojeluvaisto vauvaasi kohtaan. Lisäksi kaikennäkösiä elimistölle uusia hormooneja hyrrää ja laittaa mielen sekaisin.

    Raskauden loppupuoli on täynnä kaikenlaisia outoja tuntemuksia ja olotiloja. Kipujakin on jos minkälaisia ja välillä todella voimakkaitakin, mutta aivan vaarattomia. Kannattaa neuvolassa myös jutella noista omista tuntemuksista, kyllä he siellä osaavat varmasti ohjata eteen päin jos on tarvis. Täällä ovat ainakin aika kärppänä tarttumassa asiaan jos vähänkin mainitsen jostakin poikkeavasta ;)

    Iloa ja aurinkoa tulevaan viikkoon <3

    VastaaPoista