tiistai 22. huhtikuuta 2014

Lääkärineuvola

Ja olipas muuten jäätävin lääkärikokemus ehkä taas johonkin aikaan. Voi luoja :-) No, mutta jotain hyvää? Kohdunkaula oli hieman pehmentynyt ja lyhentynyt, vaikka oli sitä vielä n.2cm jäljellä ja kohdunsuu oli vielä kiinni. Mutta edes jotain pientä. Hihih! Kolme maagista ässää otettu myöskin käyttöön jospa se vaikka tästä! Olen "tilannut" vauvan 37+ viikoille, huomenna on rv 36+0, ei enää kauaa! Jotenkin niiin toivon sydämmestäni että odotus päättyisi hyvin, ja suhteellisen pian! Mä en vain jaksa enää!

Muita neuvolakuulumisia, pissassa oli ekaa kertaa leukkarit plussalla, joten täytyy viedä huomenna pissanäyte labraan jossa katsotaan tarkemmin, ettei vain ole mitään tulehdusta tai muuta. Verenpaineet kuitenkin hyvät niinkuin tähän mennessä aina ovat olleet. Paino nyt oli noussut IHAN HIRWEESTI mutta se ei ole koko totuus, joten en edes kerro mitä vaaka näytti. Lääkäriaika oli mulla iltapäivällä, joten olin kerinnyt syömään jo aamupalan jos toisenkin, kouluruoan, päiväkahvin ja mitäs kaikkea. Mä koitin pyytää, ettei olis painoo otettu mut silti se piti merkitä korttiin, huoh.

Multa otettiin nyt myöskin streptokokki näyte, se on ilmeisesti joku sellainen, et jos mulla se löytyy, niin synnytyksessä mä saan antibioottia. Ei sen kummempaa ilmeisesti? Neuvolan lääkärillä oli harjoittelija joku mies kandi, ja se oli niin jäykkis et voi juma....... Se teki mulle gynekologisen tutkimuksen, ja "runno menemään". Sitten unohti vielä ottaa sen streptokokkinäytteen. Sitten se lääkäri sanoi et kun vielä tarkistaa itsekin "mun paikat" että ottaa samalla. No sitten se lääkäri sekoili omiaan siinä ja otti väärään tikkuun näytteen ja sitten se otti vielä uudestaan, sitten se "runno menemään" kokeili mun synnytysteitä ja teki ns. nyrkkitestin, eli työnsi mun haaroihin nyrkkiänsä ja mittaili jotenkin vauvan tuloväylää. Ei työntänyt nyrkkiä siis sisään asti, vaan tuonne johki lantio tai mihinlie luihin. Voi jeesus mikä kokemus toikin. Hämmentävää :D

Mutta mukava oli kuulla sit lopulta vauvan sydänäänet, syke oli 130 paikkeilla ja pienellä oli kaikki hyvin. Antoi jotain koko arvioo ja sanoi et lasketun aikaan olis 3,3-3,5kg. Mä luulin, että tällä hetkellä, niin ei. Nyt viikot vastas sen mielestä jotakin 35+ viikkoista eli jsut sitä missä mä nyt meen kun on 35+6. Sellasella antiikkisella ultralla otti vauvan vartalon läpimitan ja sit tunnusteli ja sanoi ettei missään nimes vaikuttas kovin isolta eikä siitä tule edes 4 kiloista välttis. Sanoi kyllä myös, että tarkempia mittauksia voidaan tehdä äitiyspolilla mutta tollee tunnustelemalla/ja vanhalla ultralla kattoi ja antoi tuollasta kokoarvioo. Sanoi et mun lantios on kyl tilaa vauvan tulla mutta että viel ennen synnytystäkin ne sit aina sairaalassa ultraa ja viel varmistaa ennen ku alatiesynnytys tehdään.

Ei kait tältä erää muuta! Huomenna alkaa jo 37.raskausviikkoa. HUIMAA!!!!! :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti