tiistai 12. elokuuta 2014

Täysimetyksestä osittaisimetykseen

Hiphei. Näin on käynyt. 2kk tuli mittariin ja me ollaan pikkuhiljaa opetettu poika kunnolla juomaan tuttipullosta. Tuttia ei oikein huoli vaikka kokeiltu ollaan kaikenlaiset merkit ja mallit ja tuttipullotkin käyvät vain tietynlaiset. Tarkka pikkumies! :D Olemme nyt alkaneet antaa korviketta päivisin ja sitä menee päivässä 150ml -300ml päivässä suunnilleen. Joku 1 purkki nyt ainakin menee nan1 merkkiä , joskus 1,5purkkia. Olen antanut rinnasta aamuisin/aamupäivisin ja illalla/yöllä. Mies on päivän ruokailut hoitanut pullosta sitten kun on tullut töistä kotiin ja päiväsaikaan. Tää on sopinut meille hyvin nyt tämän jonkun hetken kun olemme osittaisruokkineet. Nyt vain parina päivänä on ollut hankalaa. Poika on ollut kipeenä, väsyksissä, rotarokotteesta.hampaiden takia ja on raivonnut niin rinnalle kuin pullollekkin. Onneksi juuri äskenkin hyvin sitten huoli rinnan kun kävin sitä ruokkimassa ja nukuttamassa. Luultavasti jatkamme näin niin kauan kun oma maito loppuu/aloittelemme kiinteitä , soseet ym. tai katsotaan nyt. Voi olla että jo viikonpäästä laitan osittaisimetykselle itse stopin jos alkaa olla näin haastavaa kun nyt ja jatkan kokonaan korvikeruokinnalla. Saa nähdä. Mä olen ylpeä itsestäny kun jaksoin täysi-imetysta kaksi pitkää kuukautta. Se on kuitenkin rankkaa ja tämän kesän helteet- huhhuh. No, tämä sopi minulle ja minä olen tyytyväinen. En koskaan ajatellutkaan imettäväni kokonaista vuotta saati pidempään. Ei sovi omaan ajatusmaailmaan, tietysti muut saavat imettää vaikka 3 vuotta mutta tarkoitin että ei sopisi minulle :-) Imetys on todella sitovaa ja minä kaipaan jo välillä omaa aikaa ja vapautta. Mies saa liihottaa missä mutta minun pitää huolehtia yksin imetyksestä ja olla koko ajan vauvassa kiinni, näin siis itsekin saan vähän vapauksia :-) Ei aiheesta enempää, tahdoin vain kirjoittaa että näin pitkään minä jaksoin ja olen ylpeä itsestäni! :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti